2014-01-31 Mästerkatten i stövlar

ActStockholm presenterar:

MÄSTERKATTEN I STÖVLAR
–en magisk jam-a-long-musikal

Efter framgången med ”Askungen” som sing-a-long på Maximteatern hösten 2012 iscensätter nu produktionsbolaget ActStockholm ytterligare en klassiker, självklart i helt egen tappning.

Den 22 mars är det premiär för ”Mästerkatten i stövlar” som jam-a-long-musikal på anrika Musikaliska vid Nybrokajen i Stockholm – alla får jama med.

Mästerkatten är en omåttligt populär figur. Han har gått från klassisk folksaga till att medverka i Dreamworks Shrek-filmer och därefter en helt egen långfilm. När ”Mästerkatten i stövlar” nu sätts upp i Stockholm blir det mycket mer än en vanlig familjemusikal. Publiken kommer att bjudas på en interaktiv musikalisk upplevelse med en ”jam-a-long-coach” som guidar och hjälper alla att ”jama” med, och alla barn får instrument.

Medverkande är bland andra Anton Körberg, Johannes Brost, Göran Gillinger och magikern Julien Dauphin.

Unik twist
Bakom musikalen står nöjesbolaget ActStockholm, vars nisch är att alltid ha ett interaktivt moment i sina föreställningar.

– Varje produktion har en särskiljande ingrediens – något unikt, en twist som skiljer oss från andra familjeföreställningar och som vi är ensamma om på marknaden, säger Joakim Leijon, producent på ActStockholm.

Hösten 2012 sattes ”Askungen” upp som ”sing-along” på Maximteatern med Ebba Hultqvist i huvudrollen. Föreställningen blev en stor succé med över 8 000 besökare.

Premiär: 22 mars på Musikaliska, Nybrokajen 11 i Stockholm

Medverkande: Göran Gillinger - Mästerkatten, Anton Körberg - Tom, Johannes Brost, - kung Cedric, My Holmsten - träsktrollet; magikern Julien Dauphin - berättaren, Beata Harryson – prinsessan Rosalinda, Maria Plahn – den goda fen (jam-along-coach), Sandra Gustafsson – Kitty Mjuktass, Joakim Leijon - Will, Adrian Taheri - Råttis, Kevin Warbrandt – Henry, Christer Fallenius & Alexander Schmidt - livemusiker

Åldersgräns: Barntillåten

Föreställningens längd: 90 min

Produktion: ActStockholm
Av: Colin Wakefield
Regi: Catherine Fallenius
Producent: Joakim Leijon
Text & musik: Kate Edgar
Översättning & bearbetning: Anna Åberg
Regiass: Adrian Taheri
Scenografi: Rigmor Grönwall
Kostym: Helene Söhr
Mask & peruk: Rebecca Afzelius
Koreografi: Rasmus Malm
Marknadsföring: Sandra Gustafsson
Musik och arrangemang: Christer Fallenius & Alexander Schmidt

Skänker biljetter till sjuka barn genom ’MinStoraDag’
ActStockholm skänker biljetter till stiftelsen MinStoraDag som hjälper barn med svåra sjukdomar att förverkliga sina drömmar. Stiftelsens primära mål är att ge dessa barn något att se fram emot när dagarna är långa och behandlingarna tuffa.

Om ActStockholm
Actstockholm är ett nöjesbolag som arbetar för att utveckla den populärkulturella scenkonsten
inom familjegenren. Företaget är unikt och har hittat en nisch som sticker ut i ett svårgenomträngligt upplevelseklimat. Varje produktion har skräddarsydda produkter eller lösningar knutna till sig och inför varje nyuppsättning skapas ett interaktivt moment; en twist som företaget är helt ensamma om på marknaden.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jesper Wiberg, Taste PR